Indonesia: “Cheap Country for Traveling”

Indonesia di mata dunia:

Indonesia has had a bad run of terrible press over the past few years. Between bombings and other strife it’s fallen off the to-do lists of many tourists. Their loss is our gain: the pristine beaches are still the draw card and you can experience the same dirt-cheap living that has always been on offer. If you’re keen to surf or lie on the beach you’re all set to have an adventure for peanuts. As long as you steer clear of tourist trap resorts, you’ll struggle to spend more than US$20 a day. Nourish your inner cheapskate and buy souvenirs away from the tourist areas; head to the central market in Denpasar or Ubud’s Pasar Sukowati.

Taken from: “Countries that can still be traveled on the cheap”
http://www.lonelyplanet.com/india/travel-tips-and-articles/42/45008

Ijinkan saya berkeluh kesah

Smua org udah tau lah.. basi bgt.. Idup itu susah lalala lilili.. yah.. standard.. smua org jg ngerain hal yg sama.. Gw berusaha dgn sekuat tenaga g mengeluh mengenai kondisi.. Naek KRL ekonomi, bis non-AC desek2an tiap hr, gw telen aja lah tuh pait2nya idup di Megapolitan.. But “THAT” was just too much to take..

I would say.. It’s about.. A bloody -I really want to  kill and rip off his head- pervert..

It happened in a KRL Ekonomi AC Fan (the AC was broken, so you can imagine the heat).. In a really packed train, there was this kupret who was standing too close from me.. After I shift my body several he was still too close.. Then he made his move.. but “mine” was out of reach.. At first I thought he wanted to pick pocket from my bag.. but.. then I realize what he’s trying to do.. Damn..!! I made a sudden move to the back, covering myself with several people.. (after resenting myself from kicking his dick.. Don’t want to make a scene, too tired..). There’s this lady said that this kunyuk had been following me since I was in St. Depok.. Maaan.. than after some stops, he moved closer… I shoved even deeper to the back of the Wagen (gerbong teh englishnya apah?) then I moved little by little to the next Wagen.. faaar away from him..

Only a lady that seemed helpful enough.. A man standing next to me, didn’t give a damn.. doesn’t even blocking me from him or whatever.. Freaking Megapolitan.. Egocentric people.. So basically I can only depend on myself  (like always).. No one protecting.. No matter how strong I may look, I just simple can’t take it.. I was very angry, but confuse how to react..UUUGH.. I really wanted to cry.. My god, am I that grepe-able?

For once, I really hate hate hate hate hate hate hate hate the situation that I have to take the freakin’ inconvenient public transport everyday.. Normally, I just hate it.. So.. for once, let me complain publicly..

Operator Wars

Well.. seperti yang telah diketahui, kynya ampe cape deh dengerin baca iklan dmn2 tentang perang antar operator HP ini. Ada yg ngasih gratis internet 5MB lah yg ngasih 100 menit gratis.. ato 1000 sms/hari??? bujug.. itu kriting aja tuh jari.. g mgkn bgt ngetik 1000 sms/hari.. kalo isenk 1 kata satu sms sih mgkn ajah.. -___-; separah2nya gw g pernah ngirim sampe 1000 sms/BULAN deh..

Nah ini terbukti sebenernya cuma pada gede2an angka ajah.. Trus penawaran ini kan jg untuk kartu2 pra-bayar.. yg beli, abis buang seenak jidat.. sistem pendaftarannya jg g ngaruh.. mo dimasukkin nama: saimin, no. KTP 12345 juga mau2 aja.. balesannya “Selamat, pendaftaran anda telah berhasil”  -____-; Wooooiiii….

Jadi para operator ini dah g mikirin lagi gmn menjaga pelanggan2 yg lama2.. terutama pasca bayarnya.. Pasca bayarnya diacuhkan dan diabaikan, CSnya bertele2 dan kebnyakan iklan. Nelpon 111 sampe 2 menit 32 detik baru sampe ke orang, selama 2 mnt itu gw diperdengarkan  iklan puanjaaang.. trus menunya belibet dan bertingkat.. Jadi untuk pelanggan2 setia selama bertahun2 (emak gw udah pake slama 10taun kali tuh nomor matrix) gak ada apresiasinya sama skali.. Lah wong yg dikejer untung jualan kacang goreng doang gituh..

Duh.. Plis lah.. trus apa untungnya pake pasca? udah lbh mahal, ttp dpt sms sampah tiap hari?? Gak dpt bonus2 macam yg kacang goreng?? Untungnya cm g ribet di isi pulsa.. huuuh.. dunia sudah kebalik2.. pusing..

Hallo, oom2 pemilik operator2 besar di Indonesia, kalo mau narik pelanggan banyak2, jgn lupa sama pelanggan2 lama..

Suka duka mencari jodoh

Seorang kerabat dekat sempat berceletuk ketika kita sedang “hangout” di sebuah mal di kawasan Metro Pondok Indah…(…. well..  not enough details?) , dia blg:

Masa sih dari segini banyaknya orang di mal ini g ada gitu satu aja jodoh kita…??

Waduh sis, gw jg g bs jawab pertanyaan ituh.. hahahaha.. pasrah aja deh.. Iya konon kabarnya Indonesia penduduknya ada 200juta tuh.. hehehe..

Lalu.. kali lain menonton film apa gituh yg nyeleneh…

Cowo yang baik, biasanya jelek..
Cowo yang ganteng, itu gak baek..
Kalo yang baik, ganteng, itu gay…
Yang baik, ganteng, dan bukan gay.. udah merit..
Yang gak jelek, tapi gak ganteng, biasanya g punya duit..
Yang di atas tp kaya, biasanya takut kalo kita ngincer duit mreka..

Trus seorang teman jg ketika ditanya g ada yg eligible gitu di kntor lo? jawabnya..

Yah.. yg eligible udah punya monyet.. yg g punya monyet.. ga eligible..

Waah.. gak nemu2 dong.. ^__^; huhuhu.. *garuk2*

I want to Explore Indonesia!!

Uwah.. there are still thousands of places in my own “small” country that I haven’t visited.. *crink2* saving money for it! My wish-list would be (sort by feasibility):

  1. Karimunjawa, Central Java
  2. Rafting (Elo River), Magelang, Central Java
  3. Mt. Bromo, East Java
  4. Tidung Island, Thousand Island
  5. Green Canyon, Pangandaran, West Java
  6. Bukit Tinggi, North Sumatra
  7. Bangka Belitung, Sumatra
  8. Bunaken/Wakatobi, Sulawesi
  9. Derawan Island, Berau, East Kalimantan
  10. Raja Ampat, Papua
  11. Pulau We, Aceh
  12. …. anywhere else?

Well.. am not really a fan of hiking and camping.. it’s too much adventurous for me..  hehehe..